Subject: Hüdrandi kasutamise luba
From: "Lennard Grant" <[email-masked]>
To: PÄA Põhja <[email-masked]>
Date: Thu, 2 Jan 2025 11:54:41 +0200

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere,

Paljassaare põik 5, Tallinn.  oleme alustamas hoone renoveerimist
puiduparandustöökojaks. Kellele kuuluvad linnas asuvad päästeameti
hüdrandid? Kas Tallinna Veele, Päästeametile või Linnale? Hetkel ei tea
kellelt me peaks hüdrantide kasutamise võimaluse luba küsima.

üteldud järgmiselt hüdrantide kohta: Et vajalik hüdrant asub
naaberkinnistul ning Järgmises projekti etapis saada naaberkinnistu
omanikult nõusolek hüdrandi kasutamisele või alternatiivina projekteeriga
krundile mahuti. Kas kokkulepe naaberkinnistu omanikuga on olemas või
tuleb arvestada mahutiga?

Manuses kaart kõnealuste hüdrantise asukohaga. Sinisega märgitud-
renoveeritav hoone.

Lugupidamisega

Lennard Grant

haldusjuht

Paljassaare põik 5, 10313 Tallinn

5196 7814

From: Kädi Eelmaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, December 17, 2024 11:30 AM
To: Lennard Grant <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: Paljassaare puiduparandustöökoja tulekustutusvesi

Tere

Seoses Paljassaare puiduparandustöökoja hanke juurde laekunud küsimusega
tuleks edasi liikuda hüdrandi kasutamise nõusoleku küsimisega
naaberkinnistult. Edastan küsimuse ja seletuskirjast p 6.9.

Kõik Paljassaare puiduparandustöökojaga seotud dokumendid asuvad siin
Paljassaare puiduparandustöökoda
<https://tallinn-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/kadi_eelmaa_prugi_ee/Ek4
o2LWArjBJtvEh7oEIXo0BRE1xMOP25o21Bu-Pv0regg?e=txvRbq> .

Küsimus hanke juures: Projektis on üteldud järgmiselt hüdrantide kohta: Et
vajalik hüdrant asub naaberkinnistul ning Järgmises projekti etapis saada
naaberkinnistu omanikult nõusolek hüdrandi kasutamisele või alternatiivina
projekteeriga krundile mahuti. Kas kokkulepe naaberkinnistu omanikuga on
olemas või tuleb arvestada mahutiga?

Vastus: Nõusolekut küsitakse, praegu mahutit projekteerima ei pea.

Seletuskirjast:

6.9. VÄLINE TULEKUSTUTUSVESI

Vastavalt päästeameti ohutusportaalis kättesaadava kalkulaatori abil
tehtud arvutustele, peab käesoleva projekti puhul väline tulekustutusvesi
olema vähemalt 30 l/s. See on võimalik, kui kasutada kahte lähimat
olemasolevat hüdranti. Üks olemasolev hüdrant (hüdrant nr 1560) on
projekteeritava hoone kinnistu sissepääsu tee otsas (105 m kaugusel
hoonest), veevooluhulgaga 20 l/s. Teine olemasolev hüdrant (nr 1559),
veevooluhulgaga 10 l/s, asub naaberkinnistul (150m kaugusel hoonest).
Järgmises projekti etapis saada naaberkinnistu omanikult nõusolek hüdrandi
kasutamisele või alternatiivina projekteeriga krundile mahuti.

Arvutuse lähteandmed:

Suurima tuletõkkesektsiooni eripõlemiskoormuse klass: 1200 MJ/m2

Suurima tuletõkkesektsiooni pindala m2: 227 m2

Korruste arv: 2

Kõrgus: 7.3 m

Tänan,

Kädi Eelmaa

osakonna juhataja

ringmajade osakond

5696 2240